Rejsy na jachcie powyżej 20 m

STS KAPITAN BORCHARDT

Termin rejsu:

  • 3-10 czerwca 2023

REJS STAŻOWO-SZKOLENIOWY DLA KAPITANÓW

Kiedy odbędzie się rejs?

Naszą morską przygodę planujemy w terminie 3-10 czerwca, czyli w długi weekend Bożego Ciała. Blisko przesilenia letniego dni są długie i ciepłe, a noce krótkie i jasne. Czy jest lepsza pora, by wyruszyć w morze?

Jak dojechać na rejs, a potem wrócić?

Na kapitański rejs stażowy, który rozpocznie się w stolicy Królestwa Danii, można dotrzeć z Polski samolotem, autokarem lub promem. Po wyokrętowaniu w Stavanger, załoga powróci do domu na własną rękę. W razie potrzeby pomagamy w znalezieniu dogodnych połączeń lotniczych.

Jak wygląda rejs stażowo-szkoleniowy na żaglowcu STS Kapitan Borchardt?

Trasa naszego rejsu prowadzić będzie przez ruchliwe wody cieśnin duńskich-Sund, Kattegat i Skagerrak oraz Morze Północne i Norweskie. Głównym celem rejsu będzie wypływanie stażu 100 h na żaglowcu o długości powyżej 20 metrów, wymaganego do uzyskania patentu kapitana jachtowego. Poza stażem proponujemy również uczestnikom szkolenie  z zakresu:

  • manewrowania żaglowcem
  • organizacji i prowadzenia rejsów morskich
  • praktycznych ćwiczeń z MPZZM
  • nawigacji klasycznej i elektronicznej
  • elementów astronawigacji
  • odbioru i interpretacji prognoz pogody
  • planowania podróży
  • pracy na mapie
  • identyfikacji świateł i znaków
  • radiokomunikacji morskiej: prowadzenia łączności przez radiotelefon VHF, wykorzystania systemu DSC, obsługi EPIRB, SART, AIS

Szkolenie prowadzić będziemy tylko dla zainteresowanych żeglarzy, więc nie ma powodów, by obawiać się powrotu do szkoły. Poza pełnieniem wacht nawigacyjnych i kambuzowych, “oraniem morza”, znajdzie się z pewnością czas na życie towarzyskie na pokładzie oraz krótkie wyprawy na lądzie do najciekawszych miejsc (fiordy południowej Norwegii).

Kogo zainteresuje udział w kapitańskim rejsie stażowym?

Atrakcyjna trasa, piękny i wygodny żaglowiec, dobry termin (Boże Ciało) powodują, że udział w rejsie zainteresuje:

  • sterników morskich ubiegających się o patent kapitana jachtowego
  • żeglarzy morskich
  • wszystkich spragnionych morskiej przygody

Tak naprawdę wystarczą dobre chęci i dobre zdrowie-zapraszamy na pokład!

Na jakiej jednostce odbędzie się rejs?

Popłyniemy na pokładzie starego, pięknego żaglowca Kapitan Borchardt. Chociaż jest to najstarszy (chyba?) statek żaglowy pod polską banderą, to oferuje załodze coś, czego nie ma żadna inna jednostka tego typu:

  • zakwaterowanie w wygodnych 3 osobowych kabinach, a każda z nich wyposażona jest w łazienkę i ogrzewanie/klimatyzację
  • dużą mesę z kambuzem, która ogniskuje życie towarzyskie załogi
  • stosunkowo łatwy w obsłudze takielunek (bez konieczności wspinania się po rejach)
  • znakomitą kuchnię – na naszym rejsie na pewno nikt nie straci na wadze

Kapitan Borchardt nie jest może szczególnie żwawy, ale za to wygodny, bezpieczny i piękny!

Kto poprowadzi żeglarską wyprawę?

Kapitanem STS Kapitan Borchardt jest Tomasz “Misiek” Kulawik, zawodowy żeglarz, znakomity kapitan i wielce oryginalny kompan. Z Miśkiem nie tylko jest bezpiecznie i spokojnie, ale też zawsze wesoło-każdy żeglarz (i żeglarka) uśmiecha się spontanicznie na widok jego filigranowej postaci i cichego, stłumionego nieśmiałością głosu.

Ile to wszystko kosztuje i dlaczego suma nie jest w sumie wysoka?

Koszt udziału w rejsie wynosi 2200 zł i zawiera:

  • koję w kabinie z ogrzewaniem i łazienką
  • podstawowe szkolenie na początku rejsu
  • udział w zaawansowanym szkoleniu i materiały szkoleniowe
  • pełne wyżywienie

Czy w rejsie uda się zdobyć staż 100 h na żaglowcu?

Od 2006 roku w Polsce patent kapitana jachtowego otrzymuje się bez egzaminu, na podstawie stażu. Jednym z warunków jest odbycie rejsu co najmniej 100 h na żaglowcu o długości powyżej 20 metrów. Ze względu na dość ambitną trasę mamy bardzo duże szanse wypływania tych godzin, ale oczywiście gwarancji dać nie możemy. Na morzu jak w życiu – wszystko może się zdarzyć.