1. Zgodnie z kolejnością pierwszeństwa łączności:
2. Łączność publiczna to łączność:
3. Stacja nadbrzeżna to stacja:
4. Ratowniczy Ośrodek Koordynacyjny odpowiedzialny jest za:
5. Pasmo VHF obejmuje częstotliwości:
6. Fale z pasma VHF to inaczej fale:
7. Morski zakres V obejmuje częstotliwości:
8. Radiotelefoniczna stacja statkowa może być identyfikowana przez:
9. Simpleks to sposób pracy w kanale radiowym, przy którym:
10. Semidupleks to sposób pracy w kanale radiowym, przy którym:
11. Dupleks to sposób pracy w kanale radiowym, przy którym:
12. Kanał simpleksowy to kanał, w którym:
13. Kanał dupleksowy to kanał, w którym:
14. Kanał 16 VHF jest kanałem:
15. Kanał 6 VHF jest kanałem:
16. Kanał 15 VHF jest kanałem:
17. Kanał 13 VHF jest kanałem:
18. Kanał 70 VHF jest kanałem:
19. W zakresie VHF, do wywołań ogólnych DSC można stosować kanał:
20. W zakresie VHF, do wywołań międzystatkowych DSC można stosować kanał:
21. Znak wywoławczy stacji statkowej to identyfikacja stosowana w łączności:
22. MMSI to identyfikacja stosowana w łączności:
23. Znak wywoławczy stacji statkowej to identyfikacja przyznawana:
24. Obszar morza, w którym zapewniona jest pewna łączność DSC i radiotelefoniczna, przynajmniej z jedną stacją brzegową VHF to obszar:
25. Ratowniczy Ośrodek Koordynacyjny oznacza się skrótem:
26. Podcentrum Ratownicze oznacza się skrótem:
27. Stację nadbrzeżną zaangażowaną w akcję SAR oznacza się skrótem:
28. Jednostkę koordynującą poszukiwanie i ratowanie na miejscu akcji oznacza się skrótem:
29. Zalecanym kanałem VHF do łączności w akcjach SAR jest kanał:
30. Znak wywoławczy polskiej stacji statkowej może rozpoczynać się od jednego z prefiksów:
31. Alarmowanie w niebezpieczeństwie zawiera:
32. W zakresie VHF, do radiotelefonicznych wywołań ogólnych można stosować kanał:
33. Alarmowanie w niebezpieczeństwie DSC adresowane jest:
34. Operator stacji statkowej po odbiorze pośredniego alarmowania DSC nadanego przez stację nadbrzeżną powinien:
35. Operator stacji statkowej może nadać pośrednie alarmowanie w niebezpieczeństwie w sytuacji, gdy:
36. W zakresie VHF, operator stacji statkowej może nadać pośrednie alarmowanie DSC po odbiorze alarmowania DSC:
37. W zakresie VHF, operator stacji statkowej może nadać potwierdzenie odbioru alarmowania DSC:
38. W zakresie VHF, operator stacji statkowej może nadać potwierdzenie odbioru alarmowania DSC za pomocą:
39. Operator stacji nadbrzeżnej może nadać potwierdzenie odbioru alarmowania DSC za pomocą:
40. Przed każdym wywołaniem poprzedzającym korespondencję w niebezpieczeństwie należy użyć sygnału niebezpieczeństwa:
41. Stację zakłócającą korespondencję w niebezpieczeństwie może uciszać:
42. Sygnałem uciszania stacji zakłócającej korespondencje w niebezpieczeństwie jest sygnał:
43. Informację o zakończeniu korespondencji w niebezpieczeństwie może nadać:
44. Sygnałem zakończenia korespondencji w niebezpieczeństwie jest sygnał:
45. Korespondencją na miejscu akcji ratunkowej kieruje:
46. Korespondencją koordynacyjną SAR kieruje:
47. Łączność pilną stosuje się dla uzyskania:
48. W zakresie VHF, wywołanie pilne DSC można nadać na kanale:
49. Wywołanie pilne DSC powinno zawierać kategorię:
50. Przy braku potwierdzenia odbioru wywołania pilnego DSC do jednej stacji, może być ono powtórzone po:
51. Radiotelefonicznym sygnałem pilności jest sygnał:
52. W radiotelefonii sygnał pilności wymawia się:
53. Łączność ostrzegawczą stosuje się dla:
54. W zakresie VHF, wywołanie ostrzegawcze DSC można nadać na kanale:
55. Wywołanie ostrzegawcze DSC powinno zawierać kategorie:
56. Radiotelefonicznym sygnałem ostrzegawczym jest sygnał:
57. W radiotelefonii sygnał ostrzegawczy wymawia się:
58. Jeżeli urządzenie DSC nie jest podłączone do urządzeń nawigacyjnych, operator powinien wprowadzać do niego aktualną pozycję statku co najmniej:
59. W zakresie VHF, radiotelefoniczne wezwanie w niebezpieczeństwie powinno być nadane na kanale:
60. Wezwanie w niebezpieczeństwie nadane na kanale 16 VHF powinno rozpoczynać się od wywołania zawierającego sygnał niebezpieczeństwa MAYDAY wymówiony:
61. Korespondencja w niebezpieczeństwie nadana na kanale 16 VHF powinna rozpoczynać się od sygnału niebezpieczeństwa MAYDAY wymówionego:
62. Potwierdzenie odbioru zawiadomienia w niebezpieczeństwie nadanego na kanale 16 VHF powinno być nadane na kanale:
63. Potwierdzenie odbioru zawiadomienia w niebezpieczeństwie nadane na kanale 16 VHF powinno rozpoczynać się od sygnału niebezpieczeństwa MAYDAY wymówionego:
64. Nadanie radiotelefonicznego zawiadomienia o niebezpieczeństwie przez stację w nim nie będącą powinno być poprzedzone sygnałem:
65. Sygnał pilności PAN PAN należy stosować przed wywołaniem dotyczącym:
66. Jeżeli stacja statkowa VHF nie posiada urządzenia DSC, wywołanie pilne (PAN PAN) powinno być nadane na kanale:
67. Sygnał ostrzegawczy SECURITE należy stosować przed wywołaniem dotyczącym:
68. Jeżeli stacja statkowa VHF nie posiada urządzenia DSC, wywołanie ostrzegawcze (SECURITE) powinno być nadane na kanale:
69. Kanał 75 VHF jest kanałem:
70. Kanał 76 VHF jest kanałem:
71. Kanał 15 VHF jest kanałem:
72. Kanał 17 VHF jest kanałem:
73. Kanał 13 VHF w pierwszej kolejności jest kanałem:
74. Kanał 6 VHF w pierwszej kolejności jest kanałem:
75. Kanał 16 VHF w pierwszej kolejności jest kanałem:
76. Kanał 70 VHF jest kanałem:
77. Kanały „amerykańskie” (US):
78. Gdy jednostka jest w morzu, testowanie wewnętrzne urządzenia VHF DSC powinno być przeprowadzone:
79. W zakresie VHF, testowanie urządzenia DSC polega na przeprowadzeniu testu:
80. Testowanie „zewnętrzne” urządzenia DSC w zakresie VHF powinno być przeprowadzane:
81. W zakresie VHF, radiotelefoniczne odwołanie fałszywego alarmowania DSC powinno być nadane na kanale:
82. Odwołanie fałszywego alarmowania nadanego za pomocą DSC powinno być skierowane:
83. Odwołanie fałszywego alarmowania nadanego za pomocą EPIRB powinno być skierowane do:
84. Odwołując fałszywe alarmowanie należy podać następujące informacje:
85. Dla radiotelefonów osobistych (przenośnych), wykorzystywanych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej, posiadających DSC, nadaje się numer identyfikacyjny:
86. Nadając wywołanie publiczne DSC należy wybrać priorytet (kategorie):
87. Stacja statkowa VHF nadając wywołanie publiczne DSC do innej stacji statkowej powinna użyć kanału:
88. Stacja statkowa nadając wywołanie publiczne DSC do innej stacji statkowej:
89. Stacja statkowa nadając wywołanie publiczne DSC do stacji nadbrzeżnej:
90. Po przejściu na kanał roboczy, łączność publiczną inicjuje:
91. Stacja statkowa VHF nadając wywołanie publiczne do innej stacji statkowej może użyć kanału:
92. Stacja statkowa VHF nadając wywołanie publiczne do stacji nadbrzeżnej może użyć kanału:
93. Radiotelefoniczne wywołanie publiczne w zakresie VHF powinno mieć formę:
94. Radiotelefoniczna odpowiedź na wywołanie publiczne w zakresie VHF powinna mieć formę:
95. Wywołanie i odpowiedź na wywołanie na kanale 16 VHF nie powinny przekraczać:
96. Stacja statkowa VHF z DSC, gdy znajduje się w morzu, utrzymuje ciągły nasłuch radiowy na kanale:
97. W łączności stacji statkowej ze stacją nadbrzeżną, o przebiegu korespondencji decyduje:
98. Wykaz korespondencji (traffic list) nadawany jest przez:
99. Jeżeli wywoływana stacja nie odpowiada na wywołanie publiczne DSC, kolejne można powtórzyć po:
100. Jeżeli wywoływana stacja nie odpowiada na radiotelefoniczne wywołanie publiczne, kolejne można powtórzyć po:
101. Jednostka pływająca może zrealizować radiotelefoniczną łączność publiczną z abonentem telekomunikacyjnej sieci lądowej:
102. Radiotelefoniczną łączność publiczną z telekomunikacyjną siecią lądową, prowadzi się na kanale:
103. Prowadząc łączność radiotelefoniczną, sygnałem zakończenia wypowiedzi jest sygnał:
104. Prowadząc łączność radiotelefoniczną, sygnałem zakończenia łączności jest sygnał:
105. Po przejściu na kanał roboczy, radiotelefoniczne wywołanie publiczne powinno mieć formę:
106. Stacja nadbrzeżna pytając stację statkową o jej położenie może użyć skrótu:
107. Publikacja ITU „Spis stacji nadbrzeżnych” zawiera podstawowe dane o:
108. Publikacja ITU „Spis stacji nadbrzeżnych” zawiera podstawowe dane o:
109. W Polsce, dokument „Pozwolenie radiowe na stację statkową” wydaje:
110. Dokument „Pozwolenie radiowe na stację statkową” poświadcza o zgodności zainstalowanych na jednostce urządzeń radiowych z:
111. W Polsce, dokument „Karta bezpieczeństwa” jest przyznawany przez:
112. „Świadectwo operatora łączności bliskiego zasięgu (SRC)” upoważnia do obsługi urządzeń radiowych wykorzystujących częstotliwości i techniki stosowane w GMDSS na statkach morskich niepodlegających Konwencji SOLAS:
113. W „Dzienniku radiowym” należy odnotowywać:
114. Zapewnienie tajemnicy korespondencji polega na tym, że:
118. Czy możecie udzielić pomocy?
119. Czy możesz podjąć rozbitków?
120. Widzialność jest zmniejszona z powodu mgły:
121. Podaj liczbę rannych:
122. Stan rozbitków jest dobry:
123. Przechodzę na kanał … UKF:
124. Śruba statku jest uszkodzona:
125. Zalecam ci przejść na kanał UKF:
126. Dryfuję z prędkością 2 węzłów:
128. Kiedy nadejdzie pomoc?
129. Mam kłopoty z silnikiem głównym:
130. Mam niebezpieczny przechył na lewą burtę:
131. Mam problemy z urządzeniem sterowym:
132. I read you (dobrze):
133. Nie odpowiadam za swoje ruchy:
134. How do you (odbierasz mnie)?
135. I am sinking (po zalaniu):
136. Odebrałem twój sygnał Mayday:
137. Muszę opuścić statek po zderzeniu:
138. Utrzymuj kontakt radiowy na kanale:
139. Jakie jest wasze obecne maksymalne zanurzenie?
140. Nie mogę płynąć bez pomocy:
141. Załoga opuściła statek:
142. Mam poważne uszkodzenia przyrządów nawigacyjnych:
143. Utrzymuj nasłuch na kanale UKF:
144. Proszę o holownik i karetkę dla ofiar wypadku:
145. Powiedz jeszcze raz proszę:
146. Przewidywane jest pogorszenie widzialności:
147. Stan rozbitków jest zły:
148. Mój radar jest uszkodzony:
149. Zderzyłem się z nieznanym obiektem:
150. Jakie masz problemy?
151. Widzialność jest zmniejszona z powodu rzadkiej mgły:
152. Muszę zejść z toru wodnego:
154. Mam przeciek poniżej linii wodnej:
156. Kiedy przybędziesz na pozycję statku w niebezpieczeństwie?
157. Odbieram ciebie słabo:
158. Osłońcie mnie od wiatru:
159. Musicie utrzymywać ciszę radiową na tym obszarze:
160. Z mego statku wypadł człowiek za burtę:
161. Manewruję z trudnością:
163. Stanowicie przeszkodę dla ruchu:
164. Próbuję płynąć bez pomocy:
165. Jaka jest twoja wysokość nadwodna?
166. Czy możesz zejść z mielizny w czasie przypływu?
167. Czy jesteś w drodze?
168. Pława świetlna nie świeci:
169. Na torze wodnym znajdują się sieci rybackie:
170. Ogień rozprzestrzenia się:
171. Wasz sygnał zrozumiany, odbiór:
173. Proszę o potwierdzenie odbioru wiadomości:
174. Mam niebezpieczny przechył na prawą burtę: