1. Jednostkę koordynującą poszukiwanie i ratowanie na miejscu akcji oznacza się skrótem:
2. Osłońcie mnie od wiatru:
3. Kanał 17 VHF jest kanałem:
4. Znak wywoławczy stacji statkowej to identyfikacja przyznawana:
6. Dupleks to sposób pracy w kanale radiowym, przy którym:
7. Wykaz korespondencji (traffic list) nadawany jest przez:
8. Pasmo VHF obejmuje częstotliwości:
10. Odebrałem twój sygnał Mayday:
11. Jeżeli urządzenie DSC nie jest podłączone do urządzeń nawigacyjnych, operator powinien wprowadzać do niego aktualną pozycję statku co najmniej:
12. W zakresie VHF, do wywołań międzystatkowych DSC można stosować kanał:
13. Przewidywane jest pogorszenie widzialności:
14. Radiotelefonicznym sygnałem ostrzegawczym jest sygnał:
15. Ratowniczy Ośrodek Koordynacyjny odpowiedzialny jest za:
16. Testowanie „zewnętrzne” urządzenia DSC w zakresie VHF powinno być przeprowadzane:
17. Odwołanie fałszywego alarmowania nadanego za pomocą DSC powinno być skierowane:
18. Potwierdzenie odbioru zawiadomienia w niebezpieczeństwie nadanego na kanale 16 VHF powinno być nadane na kanale:
19. Zalecam ci przejść na kanał UKF:
20. Operator stacji statkowej po odbiorze pośredniego alarmowania DSC nadanego przez stację nadbrzeżną powinien:
21. Mój radar jest uszkodzony:
22. Kanał 13 VHF w pierwszej kolejności jest kanałem:
23. Jeżeli wywoływana stacja nie odpowiada na radiotelefoniczne wywołanie publiczne, kolejne można powtórzyć po:
24. Przed każdym wywołaniem poprzedzającym korespondencję w niebezpieczeństwie należy użyć sygnału niebezpieczeństwa:
25. Stacja nadbrzeżna to stacja:
26. Odbieram ciebie słabo:
27. Mam poważne uszkodzenia przyrządów nawigacyjnych:
28. Radiotelefoniczną łączność publiczną z telekomunikacyjną siecią lądową, prowadzi się na kanale:
29. Kanał simpleksowy to kanał, w którym:
30. Kanał 76 VHF jest kanałem:
31. Simpleks to sposób pracy w kanale radiowym, przy którym:
32. Sygnał pilności PAN PAN należy stosować przed wywołaniem dotyczącym:
33. Stację zakłócającą korespondencję w niebezpieczeństwie może uciszać:
34. Ratowniczy Ośrodek Koordynacyjny oznacza się skrótem:
35. Dryfuję z prędkością 2 węzłów:
36. Kanał 6 VHF jest kanałem:
37. Radiotelefoniczna stacja statkowa może być identyfikowana przez:
38. Ogień rozprzestrzenia się:
39. Korespondencją na miejscu akcji ratunkowej kieruje:
40. Widzialność jest zmniejszona z powodu mgły:
41. Jakie jest wasze obecne maksymalne zanurzenie?
42. Mam niebezpieczny przechył na lewą burtę:
43. Stacja statkowa VHF nadając wywołanie publiczne do innej stacji statkowej może użyć kanału:
44. Wezwanie w niebezpieczeństwie nadane na kanale 16 VHF powinno rozpoczynać się od wywołania zawierającego sygnał niebezpieczeństwa MAYDAY wymówiony:
45. Kiedy przybędziesz na pozycję statku w niebezpieczeństwie?
46. W łączności stacji statkowej ze stacją nadbrzeżną, o przebiegu korespondencji decyduje:
47. Publikacja ITU „Spis stacji nadbrzeżnych” zawiera podstawowe dane o:
48. Stacja statkowa nadając wywołanie publiczne DSC do innej stacji statkowej:
49. W zakresie VHF, testowanie urządzenia DSC polega na przeprowadzeniu testu:
50. Stanowicie przeszkodę dla ruchu:
51. Stan rozbitków jest zły:
52. Proszę o holownik i karetkę dla ofiar wypadku:
53. Łączność pilną stosuje się dla uzyskania:
54. Nie mogę płynąć bez pomocy:
55. Publikacja ITU „Spis stacji nadbrzeżnych” zawiera podstawowe dane o:
56. W „Dzienniku radiowym” należy odnotowywać:
57. Kanał 15 VHF jest kanałem:
58. Jednostka pływająca może zrealizować radiotelefoniczną łączność publiczną z abonentem telekomunikacyjnej sieci lądowej:
59. Informację o zakończeniu korespondencji w niebezpieczeństwie może nadać:
60. Semidupleks to sposób pracy w kanale radiowym, przy którym:
61. Stacja nadbrzeżna pytając stację statkową o jej położenie może użyć skrótu:
62. Znak wywoławczy stacji statkowej to identyfikacja stosowana w łączności:
64. Sygnał ostrzegawczy SECURITE należy stosować przed wywołaniem dotyczącym:
66. Utrzymuj nasłuch na kanale UKF:
67. How do you (odbierasz mnie)?
68. Jeżeli stacja statkowa VHF nie posiada urządzenia DSC, wywołanie ostrzegawcze (SECURITE) powinno być nadane na kanale:
69. Przechodzę na kanał … UKF:
70. Powiedz jeszcze raz proszę:
72. MMSI to identyfikacja stosowana w łączności:
73. Stacja statkowa VHF z DSC, gdy znajduje się w morzu, utrzymuje ciągły nasłuch radiowy na kanale:
74. Zgodnie z kolejnością pierwszeństwa łączności:
75. Mam problemy z urządzeniem sterowym:
76. W zakresie VHF, wywołanie ostrzegawcze DSC można nadać na kanale:
77. Kanał 15 VHF jest kanałem:
78. I am sinking (po zalaniu):
79. Muszę zejść z toru wodnego:
80. Kanał 16 VHF w pierwszej kolejności jest kanałem:
81. Jeżeli wywoływana stacja nie odpowiada na wywołanie publiczne DSC, kolejne można powtórzyć po:
82. Śruba statku jest uszkodzona:
83. Podcentrum Ratownicze oznacza się skrótem:
84. Odwołanie fałszywego alarmowania nadanego za pomocą EPIRB powinno być skierowane do:
85. W radiotelefonii sygnał ostrzegawczy wymawia się:
86. Kanał 70 VHF jest kanałem:
87. Nie odpowiadam za swoje ruchy:
88. Próbuję płynąć bez pomocy:
89. Kanały „amerykańskie” (US):
90. Manewruję z trudnością:
91. Radiotelefonicznym sygnałem pilności jest sygnał:
92. Czy możecie udzielić pomocy?
93. Stacja statkowa VHF nadając wywołanie publiczne do stacji nadbrzeżnej może użyć kanału:
94. Dla radiotelefonów osobistych (przenośnych), wykorzystywanych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej, posiadających DSC, nadaje się numer identyfikacyjny:
95. W zakresie VHF, operator stacji statkowej może nadać pośrednie alarmowanie DSC po odbiorze alarmowania DSC:
96. Kanał 16 VHF jest kanałem:
97. „Świadectwo operatora łączności bliskiego zasięgu (SRC)” upoważnia do obsługi urządzeń radiowych wykorzystujących częstotliwości i techniki stosowane w GMDSS na statkach morskich niepodlegających Konwencji SOLAS:
98. Przy braku potwierdzenia odbioru wywołania pilnego DSC do jednej stacji, może być ono powtórzone po:
99. Kanał 13 VHF jest kanałem:
100. Kanał 6 VHF w pierwszej kolejności jest kanałem:
101. Korespondencja w niebezpieczeństwie nadana na kanale 16 VHF powinna rozpoczynać się od sygnału niebezpieczeństwa MAYDAY wymówionego:
102. Kanał 70 VHF jest kanałem:
103. Musicie utrzymywać ciszę radiową na tym obszarze:
104. Sygnałem uciszania stacji zakłócającej korespondencje w niebezpieczeństwie jest sygnał:
105. Wywołanie i odpowiedź na wywołanie na kanale 16 VHF nie powinny przekraczać:
106. Korespondencją koordynacyjną SAR kieruje:
107. Wasz sygnał zrozumiany, odbiór:
108. Morski zakres V obejmuje częstotliwości:
109. Utrzymuj kontakt radiowy na kanale:
110. Pława świetlna nie świeci:
111. Jaka jest twoja wysokość nadwodna?
112. Wywołanie ostrzegawcze DSC powinno zawierać kategorie:
113. Stację nadbrzeżną zaangażowaną w akcję SAR oznacza się skrótem:
114. W zakresie VHF, radiotelefoniczne odwołanie fałszywego alarmowania DSC powinno być nadane na kanale:
116. Nadając wywołanie publiczne DSC należy wybrać priorytet (kategorie):
118. W zakresie VHF, do wywołań ogólnych DSC można stosować kanał:
119. W zakresie VHF, operator stacji statkowej może nadać potwierdzenie odbioru alarmowania DSC:
120. Nadanie radiotelefonicznego zawiadomienia o niebezpieczeństwie przez stację w nim nie będącą powinno być poprzedzone sygnałem:
121. Widzialność jest zmniejszona z powodu rzadkiej mgły:
122. W zakresie VHF, wywołanie pilne DSC można nadać na kanale:
123. W zakresie VHF, do radiotelefonicznych wywołań ogólnych można stosować kanał:
124. Czy możesz zejść z mielizny w czasie przypływu?
125. Stacja statkowa nadając wywołanie publiczne DSC do stacji nadbrzeżnej:
126. W Polsce, dokument „Pozwolenie radiowe na stację statkową” wydaje:
127. Mam przeciek poniżej linii wodnej:
128. Wywołanie pilne DSC powinno zawierać kategorię:
129. Gdy jednostka jest w morzu, testowanie wewnętrzne urządzenia VHF DSC powinno być przeprowadzone:
130. Zderzyłem się z nieznanym obiektem:
131. Czy możesz podjąć rozbitków?
132. Czy jesteś w drodze?
134. Jeżeli stacja statkowa VHF nie posiada urządzenia DSC, wywołanie pilne (PAN PAN) powinno być nadane na kanale:
135. W Polsce, dokument „Karta bezpieczeństwa” jest przyznawany przez:
136. Kiedy nadejdzie pomoc?
137. Po przejściu na kanał roboczy, radiotelefoniczne wywołanie publiczne powinno mieć formę:
138. Łączność ostrzegawczą stosuje się dla:
139. Dokument „Pozwolenie radiowe na stację statkową” poświadcza o zgodności zainstalowanych na jednostce urządzeń radiowych z:
140. Potwierdzenie odbioru zawiadomienia w niebezpieczeństwie nadane na kanale 16 VHF powinno rozpoczynać się od sygnału niebezpieczeństwa MAYDAY wymówionego:
141. Kanał dupleksowy to kanał, w którym:
142. Załoga opuściła statek:
143. Na torze wodnym znajdują się sieci rybackie:
144. Stan rozbitków jest dobry:
145. Mam niebezpieczny przechył na prawą burtę:
146. Operator stacji nadbrzeżnej może nadać potwierdzenie odbioru alarmowania DSC za pomocą:
147. Sygnałem zakończenia korespondencji w niebezpieczeństwie jest sygnał:
148. Z mego statku wypadł człowiek za burtę:
149. Obszar morza, w którym zapewniona jest pewna łączność DSC i radiotelefoniczna, przynajmniej z jedną stacją brzegową VHF to obszar:
150. Radiotelefoniczna odpowiedź na wywołanie publiczne w zakresie VHF powinna mieć formę:
151. W radiotelefonii sygnał pilności wymawia się:
152. Kanał 75 VHF jest kanałem:
153. Alarmowanie w niebezpieczeństwie DSC adresowane jest:
154. Stacja statkowa VHF nadając wywołanie publiczne DSC do innej stacji statkowej powinna użyć kanału:
155. Łączność publiczna to łączność:
156. Prowadząc łączność radiotelefoniczną, sygnałem zakończenia wypowiedzi jest sygnał:
157. Radiotelefoniczne wywołanie publiczne w zakresie VHF powinno mieć formę:
158. W zakresie VHF, radiotelefoniczne wezwanie w niebezpieczeństwie powinno być nadane na kanale:
159. Prowadząc łączność radiotelefoniczną, sygnałem zakończenia łączności jest sygnał:
160. Po przejściu na kanał roboczy, łączność publiczną inicjuje:
161. Podaj liczbę rannych:
162. Mam kłopoty z silnikiem głównym:
164. Alarmowanie w niebezpieczeństwie zawiera:
165. Zapewnienie tajemnicy korespondencji polega na tym, że:
166. Fale z pasma VHF to inaczej fale:
168. Muszę opuścić statek po zderzeniu:
169. Operator stacji statkowej może nadać pośrednie alarmowanie w niebezpieczeństwie w sytuacji, gdy:
170. Proszę o potwierdzenie odbioru wiadomości:
171. Odwołując fałszywe alarmowanie należy podać następujące informacje:
172. Znak wywoławczy polskiej stacji statkowej może rozpoczynać się od jednego z prefiksów:
173. W zakresie VHF, operator stacji statkowej może nadać potwierdzenie odbioru alarmowania DSC za pomocą:
174. Zalecanym kanałem VHF do łączności w akcjach SAR jest kanał: