Marzec 16, 2016

Morze Północne

Rejsy po wodach pływowych 22 sierpnia – 3 wrzesnia 2016

 

Tryglaw

Zapraszamy na rejs stażowo – szkoleniowy na wodach pływowych. Poza zdobyciem stażu 100h na wodach pływowych (zawinięcie do dwóch portów o skoku pływu powyżej 1,5 m) niezbędnego do uzyskania patentu kapitana jachtowego, rejs będzie okazją do przebycia bardzo atrakcyjnej trasy. Zaczniemy w Bergen, dawnej stolicy Królestwa Norwegii. Potem zwiedzimy jeden z fiordów. Później czeka nas przeprawa niemal przez całe Morze Północne, ponieważ kolejnym celem naszej wyprawy będzie wyspa Helgoland – okruch skały rzucony w otchłań morską. Po nabraniu sił ruszymy dalej, by zmierzyć się z prądami pływowymi u ujścia Łaby. Kolejnym doświadczeniem będzie przejście Kanału Kilońskiego łączącego Bałtyk z Morzem Północnym. Żegluga wąskim szlakiem, połączona z mijaniem się z dużymi statkami “na grubość lakieru” zawsze nastręcza sporo emocji. Po wyjściu z kanału (kilońskiego) w zależności od zapasu czasu i prognoz skierujemy się ku Lubece, Świnoujściu lub Bornholmowi. Rejs planujemy zakończyć w Górkach Zachodnich.

Planowana trasa: Bergen – fiordy – Helgoland – Kanał Kiloński – Lubeka – Nexoe – Górki Zachodnie (zależna od pogody, preferencji załogi i decyzji kapitana)

Szkolenie:

  • nawigacja terestryczna i elektroniczna
  • nawigacja na wodach pływowych
  • planowanie rejsu
  • routing meteorologiczny
  • odbiór i interpretacja prognoz meteo
  • identyfikacja świateł znaków nawigacyjnych
  • praktyczne stosowanie MPZZM
  • dobór i trymowanie żagli
  • organizacja i prowadzenie rejsów morskich

Jacht: TRYGŁAW, typ Draco, Lc 13 m, Bc 3,9 m, S 80 m. kw., 9 os.; grot, 2 żagle przednie na rolerach, fok sztormowy, genaker; wyposażenie ratownicze: tratwa, komplet pasów ratunkowych i pneumatycznych asekuracyjnych, pirotechnika, 2 kola, tyka, radiopława EPIRB, czynny i bierny system AIS; nawigacja: 2 niezależne plottery, locje akwenu, mapy papierowe, echosonda, log elektroniczny, wiatromierz, autopilot; pełne wyposażenie hotelowe: ergonomiczny kambuz, płyta indukcyjna, toaleta wodna, prysznic, bojler z ciepłą wodą. Trygław jest jachtem dzielnym, szybkim i komfortowym w doskonałym stanie technicznym.

Koszt: 1450 pln

Obejmuje: czarter, szkolenie, materiały szkoleniowe, opiekę skippera;

Nie zawiera: wyżywienia, dojazdu, paliwa, opłat portowych. Koszty te pokryte zostaną ze składki załogi do kasy jachtowej (po ok. 450 pln od osoby), która zostanie rozliczona na zakończenie rejsu. Kapitan nie partycypuje w kasie jachtowej.

Każdemu uczestnikowi kapitan wypisuje opinię z rejsu niezbędną do ubiegania się stopień jachtowego sternika morskiego i kapitana jachtowego.